lördag 8 oktober 2011

Bakning lördag

Idag var det verkligen inte min dag att baka.
Allt vart bara skit...
Men Tim fick baka med sina mini sockerkaksformar och dom vart super bra och goda.
Han var så glad att få baka sina egna än bara hjälpa mamma hela tiden :P


Dessa vackra cup cakes är kladdmuffins med cirtonfrosting. Visa vart bra men andra vart bara skit. Smeten liksom ville inte vara kvar i formen...
Men dom vart iaf goda och maffiga :)

 Jag gjorde två sorter av cup cakes.
Dom här fick mer stor form än vad jag brukar ha.
Ja, jag vet liksom inte hur jag ska göra för att muffinssmeten ska vara kvar i formen. Men jag lyckas nog nästa gång :)
Iaf så, citron frostingen som vart över hällde jag lite jordgubbssylt i. Men då vart kladdet löstare och jag försökte fixa till det, men lyckades inte. Men jag kommer nog på hur jag ska göra det oxå nästa gång :)
Vanilj cup cakes med jordgubbs/cirton frosting.

Så lördag är inte min bakdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar