söndag 8 januari 2012

Dålig uppdatering

Hejsan alla. Har inte haft tid med att skriva här. Jag har inte haft internet och veckan efter julafton vart vi strömlös. och då har de inte blivit av att jag har bakat nått heller. Men torsdagen den 29/12 - 11 kom strömen tillbaka. Vilken underbar känsla de var, att kunna tända en lampa, att diska, att kolla på tv.
Alltså man kan göra allt med ström nu för tiden.
Men nyårsafton gjorde jag en trerättersmiddag för oss och vänner.

Förrätt: Mackor med div på, som tex räkor, kaviar, ost, cream cheese.
Varmrätt: kyckling file i bitar, blandat med cream freisch smak av vitlök och kryddor och färsk pasta till.
Efterrätt: Kladdkaka med cookies och vaniljsås.

Efter all mat smällde vi smällare och mammor och barn stannade inne ena gången vi smällde.
Ena gången gick vi ut och barna vart alldeles till sej. Först vart dom rädda men de gick över efter den andra smällen. Vid 12 slaget gick vi alla ut igen men då hade min son och ett till barn somnat i soffan.
Men vi vuxna smällde dom sista smällarna och raketerna och kollade ut över vattnet, över bergen mott stan.
Helt otroligt fint, för vi såg hur de "blinka" som typ 100 lampor stod och blinka. Ljudet lät som andra världskriget. Mysigt och en mycket bra start på de nya året.

För några dagar sen bakade jag cup cakes med smörkräm. Ena satsen med smörkrämen blandade jag i Nutella. Super gott :D

Blir nog inte så mycket bakande framöver, utan då kommer de nog bli när det händer nått.
Som tex födelsedagar! Nästa gång för tårta: Min sons födelsedag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar