söndag 30 december 2012

Cake Pops




Jag har gjort mina första cake pops och det var, som jag inte trodde, lätt :)
Jag gjorde en helt vanlig sockerkaka men den vart så jävla dålig, så jag gjorde den i små bitar och la den i en bunke.
Sen blandade jag i två st 200 g philadelphia  och blanda ihop allt.
Sedan ställde jag bunken i kylskåpet och receptet som jag läse så ska den stå i kylskåpet i en timme.
Ta ut bunken ur kylskåpet och börja rulla små bollar.
Smält choklad över vattenbädd.
Ta fram ev grillpinnar, glasspinnar eller cakepops pinnar.
Doppa pinnen i den smälta chokladen för att bollen ska sitta fast.
Sätt fast bollen på pinnen och börja doppa i chokladen.
Låt den överflödiga chokladen rinna av riktigt innan man rullar den i strössel eller vad man nu vill ha på :)

Ställ in i kylskåpet (gjorde jag iaf) så chokladen stelnar.
Sen är de bara fantasin som stoppar en vad man vill ha på bollen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar