söndag 3 februari 2013

Tim 5 år!

Cake Pops gjorde jag till min sons 5 års kalas.
Gjorde en vanlig sockerkaka som jag lät svalna helt och smulade sedan ner den i en bunke.
Som smak så klippte jag sönder några Ahlgrens bilar och la i en kastrull och hällde grädde i. Det fick smälta ihop och svalna i kylskåpet.
Recept hittar du  på www.sockerrus.se
 
Sen smälte jag vit choklad som jag färgade grönt.
Vart en super hit på kalaset :)
 
Tims 5 tårta var en svårt uppgift att göra. Jag fuskade inte med att köpa en bakform, jag gjorde min själv. Jag tog lite vatten över huvvet men jag försökte iaf och jag tyckte den vart bra :)
Sen gjorde jag även en till tårta eftersom jag trodde det skulle bli för lite efterrätt ;)


Tims födelsedagstårta som han fick på födelsedagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar